De formule
Onze strategie
Wibra is een familiebedrijf met een unieke, klantgerichte manier van ondernemen. We zijn er voor jou, onze klant: jij bent ons bestaansrecht. Op alle niveaus, van winkelvloer tot directie, staan we voor je klaar. Dus zorgen we ervoor dat er in al onze filialen, kantoren en magazijnen vriendelijke en betrokken medewerkers zijn die je gastvrij helpen ontvangen. En we garanderen je dat je altijd weer verrast zult worden door de kwaliteit van ons ruime assortiment. Blije klanten dankzij topartikelen tegen realistische, lage prijzen: dat is onze kracht, al 60 jaar!
Onze visie/missie
We streven ernaar dat steeds meer mensen de Wibra winkel in hun vaste winkelroute opnemen. Niet alleen omdat de winkel prettig ingericht is, maar ook omdat de mooie aanbiedingen uit onze huis-aan-huis folders uitnodigen tot een bezoekje. Eenmaal binnen, staan er altijd behulpzame mensen voor je klaar. Bij Wibra kun je nog echt winkelen en ga je altijd blij naar buiten! Vanuit deze visie zetten we allerlei middelen in − zoals trainingen, voorbeeldgedrag en beloning − om de service van onze medewerkers op een hoog niveau te houden. En dat merk je.
Onze kernwaarden
Bij Wibra hanteren we duidelijke kernwaarden in de omgang met onze klanten maar ook bij de collega’s onderling. We tonen echt respect voor de ander, communiceren helder en hebben de gedrevenheid en de motivatie om persoonlijke en zakelijke doelen te halen. We stellen ons ten doel het elke dag beter te doen en niet te denken in problemen maar in oplossingen. En misschien wel het belangrijkste: we steken het plezier dat we in ons werk hebben niet onder stoelen of banken. Een glimlach kost tenslotte niets.
Historie
Een goed begin
Het is 1956. De heer J. Wierdsma start een winkel in Epe. Hij noemt de winkel ‘Wibra’, een combinatie van zijn eigen achternaam en de meisjesnaam van zijn vrouw (Braam). De Heer Wierdsma zet zich persoonlijk in om met een uniek aanbod te komen. Een groot succes van het eerste uur is dat mensen zelf de artikelen mogen pakken uit de verkoopbakken, iets wat in die tijd niet gebruikelijk is.
Succes vraagt om uitbreiding
Deze betrokken, klantgerichte manier van ondernemen slaat aan: de zaken gaan goed. De stormloop op de winkels is begonnen. Vele dames in Epe trotseren de kou en de sneeuw om koopjes in de wacht te slepen tijdens de uitverkoop. Tijd voor uitbreiding dus. In 1967 wordt de winkel uitgebreid, met een grotere verkoopruimte en meer magazijnruimte. Deze ruimte dient later ook als centraal magazijn voor de eerste vijf filialen. In 1970 wordt een gloednieuw centraal magazijn geopend en al in 1973 is de 25e Wibra een feit!
De beroemde folders
In 1977 krijgt Jo Wierdsma het lumineuze idee om de Wibra-advertenties te vervangen door huis-aan-huisfolders. De eerste oplage bedraagt 102.000 stuks. Anno nu verspreiden we in Nederland en België om de twee weken circa 6 miljoen folders, waar onze klanten echt naar uitkijken. Wibra is een begrip geworden!
Van 1978 tot nu
In 1978 neemt Wibra in Epe een nieuw centraal magazijn met kantoorruimte in gebruik. Dit complex is nog steeds onze thuisbasis. En ook al werken er na ruim een halve eeuw zo’n 2700 Wibra medewerkers in ongeveer 300 filialen in Nederland en België en blijven we groeien: we zijn nog steeds een familiebedrijf. En we doen er alles aan om de unieke sfeer die daarbij hoort te behouden
Maak jouw eigen website met JouwWeb